Wednesday, February 15, 2012

我忆你-Fr Leonard John(二)



我把fr. Leonard john 的纪念卡,放在我的每日圣言的小书里面,每天一早祈祷的时候,总会看到。就像他用那诗歌的内容鼓励我,叫我以宽容及轻松的心情去看待生命的生离死别,今天将他翻译了,与大家分享。

原来死亡不可怕,死亡是在天家开始永恒的生命。多么棒的诗啊!




I am home in heaven, dear ones, Oh! So happy and bright!
There is perfect joy and beauty, In every lasting light.


亲爱的! 我现在已在天家了,哗!那是多么幸福和充满光亮的!

在每一个持久的光芒中,都有完美的欢乐和美丽。




All the pain and grief is over, Every restless yearning past;
I am now at peace forever, Safety home in heaven at last,


所有的痛苦和悲伤的过去,每一个不安都过去了;最后,

在这天上的家里,我是身在永恒的平安之中,




Dear ones, do not grieve so sorely, For I love you dearly still,
Try to look beyond earth’s shadow, Pray to trust our father’s will.


亲爱的,不要在如此地悲伤,因为我还是深深地爱着你,
试图把视线超越世俗的影子,祈祷吧,相信我们天父的旨意。



When your work is completed, He will gently call you home;
Oh! The rapture of the meeting! Oh! The joy to see you come.

当你的工作完成后,他会轻轻地打电话给你,叫你回家;
哦!那么我们的相遇是狂喜!看到你和我在天家团聚,哗!那是充满喜悦的。

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home